تعميرات پلوپز تعميرات پلوپز .

تعميرات پلوپز

نكاتي جهت مراقبت از پلوپز

 

پلوپز يكي از مهم ترين لوازم آشپزخانه است، به خصوص اگر سبك زندگي پرمشغله اي داشته باشيد. به اين دليل كه پلوپز مي تواند بدون صرف زمان زياد برنج را به خوبي بپزد و حتي مي توانيد از اين وسيله آشپزخانه براي پخت غذاهايي غير از برنج استفاده كنيد. از طرف ديگر، اگر به تازگي پلوپز برقي خريده ايد اما در مورد نحوه تميز كردن يا نگهداري آن مطمئن نيستيد، بايد اين مقاله را بخوانيد تا نكاتي را به دست آوريد. بهترين نكات در مورد نحوه نگهداري پلوپزها در واقع پلوپزهايي هستند كه در صورت داشتن ابزار اوليه ظرفشويي به راحتي و به سرعت تميز مي شوند. در مجموع، براي به حداكثر رساندن مزاياي پلوپز، بايد نكات ايمني و نگهداري زير را در مورد اين لوازم آشپزخانه بدانيد.

نكات ايمني و نگهداري پلوپز برقي

كتابچه راهنماي كاربر را بخوانيد: قبل از استفاده از پلوپز برقي خود، هميشه دفترچه راهنماي كاربر را براي دستورالعمل هاي صحيح در مورد نحوه كار با يك پلوپز خاص مطالعه كنيد. اين در واقع شما را از هر گونه اشتباهي در هنگام استفاده از پلوپز نجات مي دهد كه چيز خوبي است.

از دست زدن به پلوپز در حين كار خودداري كنيد: از لمس سطوح داغ پلوپز در حين كار با دست خالي خودداري كنيد. اين در واقع شما را از آسيب جدي يا سوختگي نجات مي دهد. اما اگر در حين كار مجبور به دست زدن به پلوپز خود هستيد، از دستكش هاي محافظ آشپزخانه استفاده كنيد تا دستتان نسوزد.

پلوپز برقي را در موقعيت مناسب قرار دهيد: هميشه پلوپز خود را روي يك سطح صاف و ثابت قرار دهيد تا در حين كار ليز نخورد و سر نخورد زيرا ممكن است منجر به مشكلات مكانيكي جدي شود.

هرگز پلوپز را غوطه ور نكنيد: هرگز پلوپز برقي را در آب غوطه ور نكنيد زيرا اين كار بر اجزاي داخلي تأثير مي گذارد و منجر به معيوب پلوپز مي شود.

ديگ پخت و پز را بالاي خط/سطح آب پر نكنيد: هرگز ديگ/ديگ داخلي را با غذا يا مواد بالاي خط/سطح آب پر نكنيد. پايين نگه داشتن آن يا فقط در حداكثر نقطه به جلوگيري از سرريز شدن آب هنگام پخت با پلوپز كمك مي كند.

وقتي پلوپز خالي است، پلوپز را روشن نكنيد: زماني كه پلوپز خالي است يا هنوز آماده پختن آن نيست، بايد از وصل يا روشن كردن آن خودداري كنيد زيرا منجر به حوادث شديد برقي و آتش سوزي مي شود. علاوه بر اين، از كاركردن پلوپز با سيم برق آسيب ديده خودداري كنيد زيرا ممكن است در نهايت دچار برق گرفتگي شويد و حتي ممكن است باعث بروز حوادث آتش سوزي شويد.

پلوپز را در صورت عدم استفاده از برق بكشيد: براي جلوگيري از آتش سوزي، هميشه پلوپز خود را در زماني كه استفاده نمي كنيد از برق بكشيد. علاوه بر اين، اگر مي خواهيد پلوپز خود را تميز كنيد، ابتدا بايد آن را از برق بكشيد تا تميز كردن سريع و آسان انجام شود.

هنگام باز كردن پلوپز داغ، صورت و دست‌هاي خود را دور نگه داريد: هنگام برداشتن درپوش بعد از پخت، هميشه دست و صورت خود را از پلوپز دور نگه داريد. اين بسيار مهم است زيرا از سوختن صورت و دست‌هاي شما در اثر بخار داغ برنج و غذاي پخته پس از باز كردن درب آن جلوگيري مي‌كند.

بگذاريد پلوپز قبل از تميز كردن خنك شود: قبل از اينكه واقعاً تميز كردن را شروع كنيد، ابتدا بايد بگذاريد پلوپز خنك شود. در واقع، شما بايد حدود 30 دقيقه تا يك ساعت كامل قبل از شروع فرآيند تميز كردن به پلوپز بدهيد، اما زمان خنك شدن نيز مي تواند بسته به اندازه و مدل يك پلوپز خاص متفاوت باشد.

مطالعه كنيد: طرز تهيه خورشت قيمه در پلوپز

براي تميز كردن فضاي داخلي از آب گرم و مايع ظرفشويي استفاده كنيد: براي بهترين نتيجه تميز كردن، سعي كنيد از آب گرم و مايع ظرفشويي براي تميز كردن فضاي داخلي استفاده كنيد. يا حتي مي‌توانيد از ماشين ظرفشويي براي تميز كردن ديگ داخلي و قابل جابجايي استفاده كنيد، اما تنها نقطه ضعف آن اين است كه مواد شوينده ظرفشويي ممكن است قسمت بيروني ديگ را كه معمولاً از آلومينيوم آنودايز شده ساخته شده است، تغيير رنگ دهد. در نهايت، هميشه قبل از قرار دادن دوباره در پلوپز يا استفاده از قابلمه/كاسه پخت و پز، آبكشي كرده و كاملا خشك كنيد.

از استفاده از پاك كننده هاي ساينده بر روي اجزاي پلوپز خودداري كنيد: سعي كنيد از استفاده از پاك كننده هاي ساينده بر روي پوشش نچسب داخل اجاق گاز خودداري كنيد زيرا باعث از بين رفتن پوشش داخلي اجاق گاز و ايجاد تراشه مي شود. وارد غذاي شما شود كه براي سلامتي شما مضر است.

از يك پارچه مرطوب براي تميز كردن بيرون استفاده كنيد: فقط از يك پارچه مرطوب براي تميز كردن قسمت بيروني پلوپز خود استفاده كنيد. زيرا غوطه ور شدن قسمت بيروني پلوپز در آب در طول فرآيند تميز كردن باعث انتقال آب به داخل پلوپز مي شود كه مي تواند باعث اختلال در عملكرد اجزاي داخلي شود.

صفحه حرارتي را كاملاً تميز كنيد: هميشه صفحه حرارتي را با استفاده از پلوپز كاملاً تميز كنيد. اين به اين دليل است كه بقاياي مواد غذايي كه روي صفحه حرارت گير كرده اند مي توانند در فرآيند پخت اختلال ايجاد كنند و به همين دليل است كه بايد مطمئن شويد كه صفحه گرما به طور كامل تميز شده است.

از استفاده از پلوپز با درپوش ترك پرهيز كنيد: اگر درب آن ترك خورده است، سعي كنيد از پلوپز استفاده نكنيد زيرا درب آن ترك دارد، مخصوصا براي پلوپزهايي كه درب شيشه اي دارند. اين به اين دليل است كه فشار بخار داخل پلوپز در واقع مي تواند باعث تركيدن آن در حين پخت و پز شود و اگر در نزديكي شما باشيد مي تواند بسيار خطرناك باشد.

كلام آخر

در نتيجه پلوپز برقي لوازم آشپزخانه بسيار قوي و بادوام هستند به شرطي كه به درستي از آنها نگهداري كنيد. در واقع، اگر پلوپز را در بهترين شرايط نگه داريد، مي تواند سال ها يا دهه ها دوام بياورد. علاوه بر اين، پيروي از كتابچه راهنماي كاربر يا دستورالعمل هاي ارائه شده توسط سازنده در مورد نحوه كار و نگهداري يك پلوپز خاص براي بهترين نتايج نيز بسيار مهم است. همچنين اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه تعميرات پلوپز ربطي به بي كيفيت يا باكيفيت بودن يك برند ندارد چرا كه پلوپز نيز مانند ساير لوازم برقي دير يا زود بخاطر نوسانات برق ممكن است خراب شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۵:۴۸ توسط:ادمين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :